Tulpen, zuurkool en aristocratie - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Tulpen, zuurkool en aristocratie - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Tulpen, zuurkool en aristocratie

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Februari 2013 | Frankrijk, Biville

Als er iets met Nederland geassocieerd wordt, dan zijn het wel tulpen. Vorige week regende het niet en mijn gastmoeder had hier in Frankrijk tulpen gekocht, dus die hebben we geplant. Haha, ze kwamen uit Apeldoorn, echt grappig. Iets anders wat ik zelf als heel Nederlands beschouw is zuurkool. Dat konden we vandaag op school eten, haha. Maar er waren ook andere gerechten die ik zelf erg lekker vind, dus ik heb (nog) geen Franse zuurkool geproefd…

Dinsdag was mijn biologieles echt geweldig: we gingen witlof klonen! We moesten de witlof op een bepaalde manier snijden, in alcohol leggen, daarna wassen in water met heel veel zeep en ook in steriel water. Vervolgens kregen we een reageerbuis met een speciale gel erin, om de witlof te “planten.” Dinsdag gaan we kijken of onze witlof uit kan groeien tot een nieuwe, gewone witlof; ik ben benieuwd ;)

Verder heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan: gewoon school, gitaar en theater. Theater is leuk, maar ook erg moeilijk: ik heb ongeveer 5 pagina’s tekst (verheven taalgebruik en met moeilijke zinsconstructies). Gelukkig ken ik al meer dan de helft, maar ik moet nog even goed aan de slag en dan gaat dat helemaal goed komen.

Mijn accent wordt over het algemeen snel opgemerkt als ik met nieuwe mensen kennis maak. De meesten kunnen niet raden waar ik vandaan kom, maar ze merken wel op dat ik geen Française ben. Velen denken dat ik uit Engeland of Noorwegen kom en vinden mijn accent “chique.” Zo werd al gezegd dat mijn accent zo mooi van pas komt bij mijn rol als vrouw uit de bourgeoisie. Een van de vrienden van Anne vindt dat ik praat als een aristocraat. Op Wikipedia staat het volgende: "Bij de oorspronkelijke implementatie van de aristocratische idee denkt men aan een aantal buitengewoon hoog ontwikkelde leiders die door hun verfijndheid, kennis, persoonlijkheid en gezagsuitstraling over het volk regeren, zoals voorgeschreven door de ideeën van de oud-Griekse filosoof Plato." Dus dat ik zo praat beschouw ik als een groot compliment!

Volgende week gaat heel bijzonder en heel leuk zijn: mijn ouders en zusje komen op bezoek. Daar heb ik natuurlijk ontzettend veel zin in. Ik ga hier alles laten zien en we gaan ook veel leuke dingen doen :) Ze komen dinsdagavond aan, dus ik moet nog heel even wachten…

Nu ga ik even helpen met koken.
Fijn weekend!!


Bisous,
Anouk

  • 15 Februari 2013 - 20:34

    Mariska :

    Trop chique notre accent !
    heel veel plezier met je ouders en zusje

  • 15 Februari 2013 - 20:46

    Nicole:

    Hoi Anouk,

    Het aristocratische heb je niet van mij. Denk ik... Ben benieuwd naar je toneelstuk!
    We pakken zondag en maandag in en vertrekken dinsdag vroeg!

    Tot dan!

    Mam

  • 15 Februari 2013 - 23:24

    Wilma:

    Hoi Anouk,

    Het aristocratische heb je ook niet van onze tak van de familie...... Mmmmm... Hihi
    Heel veel succes met je toneelstuk en heel plezier met papa, mama & manon
    X x x

  • 16 Februari 2013 - 19:00

    Opa En Oma.:

    Geweldig! Een aristocratische kleindochter.
    Heel veel plezier met papa, mama en Manon in Biville.
    Groetjes en xxx van opa en oma Holten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 24722

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: