Mon retour en France - Reisverslag uit Markelo, Nederland van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Mon retour en France - Reisverslag uit Markelo, Nederland van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Mon retour en France

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Augustus 2013 | Nederland, Markelo

Het is lang geleden dat ik heb geschreven, namelijk toen ik nog in Frankrijk was. Dit is even een korte “update” en voorlopig ook mijn laatste blog…

10 juni ben ik weer terug gevlogen naar Nederland, waar ik werd opgewacht door mijn ouders, zusje, vriendinnen, oma en opa. Dat was een grote verrassing, echt super! Daarna hebben we natuurlijk samen nog wat gedronken en gingen we naar huis. Het huis was versierd door mijn ouders en de buurt, óók een grote verrassing, hahaa.

Het was wel weer even wennen terug te zijn in Nederland, maar het was vooral erg leuk iedereen weer terug te zien. Na een jaar weer naar Dieka bijvoorbeeld, dat was geweldig! Ik vind het ook leuk om nu weer aan iets nieuws te beginnen. Na een meeloopdag “levensmiddelentechnologie” in Wageningen besloot ik dat dat dé studie voor mij was. Inmiddels heb ik al een kamer gevonden en aanstaande vrijdag begint de introductie, dus daar heb ik heel veel zin in!

Wat heel bijzonder is, is dat ik alweer op vakantie ben geweest naar Frankrijk… In de laatste paar weken van mijn schooljaar in Frankrijk was ik naar het paleis in Versailles geweest, maar door vertraging met de trein hadden we geen tijd meer om de tuinen te bezoeken. Daarom “moest” ik nog wel een keer terug en het kwam (mij) dan ook perfect uit dat de laatste etappe van de Tour de France in Versailles begon, dus daar ben ik naartoe geweest.
Een paar dagen voor vertrek kregen we nog leuk nieuws: we konden ook de Tour de France kijken op de Alpe d’Huez, wauw! Daar heb ik veel Fransen ontmoet en natuurlijk ook veel Frans gepraat :)

Deze zomer heb ik alweer contact gehad met mijn gastgezin en vrienden. Anne, mijn gastzusje, vertrekt over 3 dagen voor een jaar naar Japan, dus het is heel herkenbaar waar ze mee bezig is. Ik hoop dat zij net zo’n bijzonder jaar zal hebben als ik…


À bientôt & gros bisous,

Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 4783
Totaal aantal bezoekers 24654

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: