Nog 2 maanden en 3 dagen - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Nog 2 maanden en 3 dagen - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Nog 2 maanden en 3 dagen

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 April 2013 | Frankrijk, Biville

Het is al bijna een maand geleden sinds ik voor het laatst een blog heb geschreven. In de tussentijd heb ik ontzettend veel gedaan en meegemaakt. Hoop dus dat het geen lange langdradige blog wordt…

Na de vorige keer sneeuw heeft het nog drie keer gesneeuwd! Gelukkig niet in grote hoeveelheden, maar na elke keer sneeuw zei ik heel leuk: nu is het de laatste keer. Ik hoop ook echt dat afgelopen woensdag de laatste keer was...
Nu de sneeuw weg is horen we ook alle interessante en bijzondere verhalen. Het meest bijzondere was nog wel dat een bevallende vrouw met een helikopter is opgehaald om naar het ziekenhuis te gaan. Dan heb je later wat te vertellen aan je kind, haha.

Verder was het natuurlijk Pasen. Het paasweekend was echt geweldig! Ik ben met twee vriendinnen naar het uiterste puntje van Goury en naar Port Racine geweest. Het was echt supergezellig! Ook zijn we nog naar la “Cité de la Mer” geweest, we hebben paaseieren gezocht (traditie van mijn gastgezin) en we hebben natuurlijk uitgebreid gegeten. Met Pasen eten ze in Frankrijk schaap of lam, lekker! Het weekend was super en ging helaas veel te snel voorbij…

Omdat het maandag 1 april nog Pasen was gingen we niet naar school. Dat vond ik eigenlijk niet zo heel erg. In Frankrijk halen ze ook grappen uit op 1 april en een traditionele, veelgemaakte grap is het plakken van een vis op elkaars rug. Toen ik bij de bakker wat broodjes ging kopen kreeg ik er ook stickers bij om op iemands rug te plakken op 1 april, haha.

Vorige week was er ook een Japanse hier. Anne, mijn gastzusje, leert Japans op school en er kwamen Japanners een week op bezoek en zo bleef er ook een meisje hier slapen. Ze was echt heel aardig en open. Ik mocht haar kimono proberen en ze heeft heel veel verteld over de Japanse cultuur.

Gisterenochtend heb ik en cursus Nederlands koken gegeven! Toen we bij de zaal aankwamen bleken we de verkeerde sleutel te hebben gekregen en na een half uur toch naar binnen konden bleken alle deuren naar de keuken op slot te zitten. Uiteindelijk hebben we thuis gekookt en dat ging ook prima. Mijn ouders hadden een geborduurde sloof opgestuurd, dat maakt het nóg leuker!

Ik heb nog lang niet alles verteld, maar ga het hier toch bij laten…

Fijn weekend nog even!

Bisous,
Anouk

  • 07 April 2013 - 11:47

    Nicole:

    Hoi Anouk,

    Iets voor jou, dresscode kimono?

    Wat zou ik graag nog een keer in de duinen wandelen...Helemaal als het nu nog eens lente wordt, lekker hoor!


    groeten mam

  • 07 April 2013 - 14:42

    Eline:

    NOUKNOOUUUUUUUUUUUUUKkkkkkkkkkkkk!

    Alweer sneeuw? Jeetje jullie komen om in die sneeuw! Maar ik denk dat het daar nu vandaag ook wel lekker weer is of niet? Met een lekker zonnetje? En ik hoop dat het dan langzamerhand eindelijk zomer wordt!! Dat klinkt als een suuuuupeer leuk Paasweekend met heeeeeeeele leuke en heeeeel veeeeeeeel dingen!! Oeee heeft timothée nog een grap met je uitgehaald op 1 april? Hoe ging dat? die cursus? Wat heb je nu allemaal uiteindelijk voor lekkers gekookt? Vonden ze het lekker?

    Ik zou nu ook wel in Frankrijk willen zijn met de zomer op komst!! Dus geniet er nog meer even lekker van!!

    Liefss Eline!

  • 07 April 2013 - 15:31

    Nicole:

    Hoi Anouk,

    Nu zijn er nog wat meer foto's dan vanmorgen!
    Leuk hoor!

    X mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 24653

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: