Vakantie - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Maart 2013 | Frankrijk, Biville

De afgelopen paar weken waren echt geweldig. Eerst kwamen mijn ouders en zusje op bezoek, dat was natuurlijk fantastisch. Zo kon ik alles laten zien en hebben we de invasiestranden bezocht. Ook de Mont St. Michel hebben we bekeken. Het was een ontzettend gezellige week en het was ook weer even wennen toen ze weer weg waren, maar dat is ook niet zo raar…

Toen zij weg waren was de vakantie begonnen. Heerlijk; twee weken geen school. In de eerste week vertrok een van mijn gastzussen naar Albi om daar stage te gaan lopen. Albi is een stad in het zuiden, dichtbij Toulouse. Als het goed is gaan we nog bij haar op bezoek en anders was het de laatste keer dat ik haar zag dit jaar, dat is wel jammer.

Verder heb ik voor het eerst sinds ik in Frankrijk ben gefietst. Het is best apart, maar fietsen was voor mij zo vanzelfsprekend in Nederland, dat ik me daar deze keer ontzettend op verheugde. Ik begrijp nu waarom mensen hier zo weinig fietsen: er zijn hier veel heuvels, ik denk vergelijkbaar met Zuid-Limburg, en er is altijd wind, dus fietsen hier is niet te vergelijken met fietsen in Nederland. Desondanks was het ontzettend gezellig met mijn gastzusje en heb ik ervan genoten ;)

De tweede week van de vakantie had ik elke avond theater. Mijn accent bleek goed van pas te komen bij mijn rol; ik kreeg complimenten dat ik zo chique praatte hahaa. De voorstellingen, die vrijdag- en zaterdagavond waren, gingen erg goed. Eind mei gaan we het stuk nog een keertje in het Engels spelen op het eiland Alderney, dat is natuurlijk ook geweldig!

Vandaag had ik eigenlijk weer naar school gemoeten, maar… het sneeuwt! YES. Met alle heuvels ligt eigenlijk alles direct plat, zo rijdt ook de schoolbus niet, maar dat vind ik niet zo erg. Het waait echt ontzettend hard en het sneeuwt ook nog flink. Zodra dat ophoudt zal ik een palmboom (die groeien hier gewoon) in de sneeuw op de foto zetten; cool! (Ik vind die sneeuw zo leuk tot de elektriciteit uitvalt, dat kan namelijk gebeuren, maar dat hoop ik natuurlijk niet…)

Net op het moment dat ik deze blog online wilde zetten viel de elektriciteit uit. Oeh, dat was schrikken. Gelukkig hebben we nu wel weer elektriciteit, ik hoop dat het blijft…


Bisous,
Anouk

P.S. Gisteren was het nog precies 3 maanden voor mijn vertrek uit Frankrijk, de tijd hier gaat snel…

En ik zou graag meer foto's online zetten, maar om de een of andere reden doet de site dat niet als ik het selecteer... Volgende keer dan maar!

  • 12 Maart 2013 - 10:00

    Eline:

    Heeeeeeeeeeeee Anoukk!!

    Echt superleuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad met je ouders en je zusje!! Haha hoe lang heb je nu eigenlijk vakantie? Drie weken en dan deze week nog met de sneeuw er bij? Ik hoop niet dat jullie helemaal worden ondergesneeuwd!Ik hoorde namelijk dat op verschillende plekken in het noorden van Frankrijk bij automobilisten dat al wel is gebeurd! Haha het is toch wat eerst heeeeeel lang niets en dan komt ineens alles tegelijk, is eigenlijk wel mooi want zo heb je nóg langer vakantie natuurlijk!

    Is er daar nóg iemand uit huis gegaan? Hoeveel gastbroers en zussen heb je nu nog dan? Of alleen Timothé (schrijf ik het zo goed?) en Anne? En je gastouders natuurlijk!

    Is het theater je ook zó goed bevallen dat je er in Nederland mee door wilt? Of was het voor nu wel leuk? Wel super leuk dat je het nog in het engels mag overdoen! Is het moeilijker om het in het frans of in het engels te doen? Is Alderney een Brits eiland? Of van oorsprong Brits?

    Haha sorry beetje veel vragen!! Ik hoop voor je dat het nog heel lang blijft sneeuwen, zodat je lekker lang vakantie hebt! Maar je moet natuurlijk ook weer niet ondersneeuwen :P

    veel liefss, Eline


  • 12 Maart 2013 - 10:02

    Eline:

    Oh oepps ik zie de foto's nu pas! Daar ligt echt veel sneeuw!! En wat een mooie jurk!! Staat je goed!

  • 12 Maart 2013 - 10:02

    Eline:

    Oh oepps ik zie de foto's nu pas! Daar ligt echt veel sneeuw!! En wat een mooie jurk!! Staat je goed!

  • 13 Maart 2013 - 11:40

    Erik, Nicole, Manon:

    Hoi Anouk,

    Als jullie straks weer elektriciteit en internet hebben heb je wat in te halen!
    Je maakt wel wat mee, nu al 2 dagen zonder stroom, en ook nog een dag zonder open haard. Dan wordt het nsel koud in huis. Niet naar buiten, ontbijten met crèpes omdat het brood op is. Of is er nog taart van het dessert bij theater over? Ook lekker!
    Het is vast gezellig in huis en je bent vast helemaal uitgeslapen: om 19 u wordt het donker en dan is er zonder verlichting weinig te doen!
    Overdag maar spelletjes en lezen en hopen dat het snel wat warmer wordt, sterkte!

    Groetjes Pap, mam, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 24713

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: