Staken - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Staken - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Staken

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Februari 2013 | Frankrijk, Biville

Er wordt vaak gestaakt in Frankrijk, maar niet vaak in Cherbourg. Vorige week eindelijk een keer. Ik wilde dat graag meemaken; echt Frans :) Op woensdag en donderdag reden er minder bussen. Mijn schoolbus reed (helaas) nog wel… Maar op school staakten de koks, dus we konden tussen de middag niet op school eten, haha. We hebben gezellig in de stad gegeten, ook heel leuk!
Vandaag werd er volgens mij ook gestaakt, of er wordt volgende week gestaakt door de leraren op de basisschool omdat ze de schooltijden gaan veranderen: nu gaan de leerlingen op de basisschool naar school op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Op woensdag hebben ze dus vrij, maar omdat de dagen zo lang zijn vanaf volgend schooljaar niet meer. Daarom wordt er dus gestaakt…

Verder hebben mijn klasgenoten gisterenochtend en vandaag tentamens gehad, waardoor ik gisteren om 2 uur moest beginnen en vandaag vrij had; heerlijk. Hierdoor had ik vandaag tijd om Frans te koken: vis met een saus van crème fraîche en groente, uit de oven: het was erg lekker!
Oh, ik heb het gevoel dat ik blijf schrijven over eten. In de afgelopen periode heb ik weer iets aparts geproefd: runderhart. Dat was niet mijn favoriet…

Ook leuk: er zijn vast mensen die denken dat veel Fransmannen baretten dragen. Nou, dat is nauwelijks zo: twee weken geleden heb ik voor het eerst een Fransman met een baret gezien, echt geweldig! Er zijn wel meer Françaises die baretten dragen, maar ook niet heel veel: baretten worden door Fransen (ook) als chique beschouwd.

De afgelopen periode heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan, alleen gewandeld. Hier in de duinen zijn nog bunkers en resten van paden te zien die tijdens de tweede wereldoorlog zijn gebruikt, dat is echt ontzettend interessant!

De klassenfoto is ook op het mededelingenbord geplakt en ik heb vast een foto genomen om te laten zien. (Heb hem natuurlijk ook besteld, dus daarna kan ik een scherpere op mijn blog zetten, maar voorlopig…) De klassenfoto was ook een wedstrijd, maar die heeft onze klas helaas niet gewonnen. Het is een hele andere foto dan de foto’s in Nederland…

Ik weet even niet hoe ik deze blog af moet sluiten; ik laat het hierbij…

Bisous,
Anouk

(Ik heb nog meer foto's, maar die willen niet geüpload worden, dus die komen later... ;) )

  • 06 Februari 2013 - 19:14

    Claudia:

    Wat een leuk foto! XD

  • 06 Februari 2013 - 19:17

    Anouk Bouwhuis:

    Dankje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 24709

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: