Jaaaaaaaaaaaa :) - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Jaaaaaaaaaaaa :) - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Jaaaaaaaaaaaa :)

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Januari 2013 | Frankrijk, Biville

Afgelopen donderdag tot met zaterdag was ik in Parijs met STS en het was echt geweldig. Donderdag nam ik om 10h31 de trein vanuit Cherbourg. Ik had expres een trein te vroeg genomen waardoor ik iets te vroeg in Parijs aankwam en naar de afgesproken plek kon lopen in plaats van de metro te pakken. De treinen van bijna alle andere uitwisselingsstudenten bleken vertraging te hebben door de sneeuw, die praktisch overal lag, maar niet in Normandië en Parijs (op dat moment!).
Nadat we ons hadden geïnstalleerd in het hotel gingen we eten en hadden we tijd om naar de Eiffeltoren te gaan. Het was al donker, dus de Eiffeltoren was verlicht en ondanks dat ik het al eens had gezien was het geweldig. Daarna gingen we bowlen en dat was een mooie gelegenheid om kennis te maken: het was erg gezellig.

Vrijdagochtend hebben we op een rondvaartboot over de Seine gevaren, waardoor je Parijs van een andere kant ziet; erg leuk. Vervolgens gingen we de Eiffeltoren op; KOUD! Ongelooflijk… Maar ook ontzettend mooi. Daarna hebben we nog een aantal bekende plekken bezocht en lekker gegeten op de Champs-Elysées. Daar hebben we natuurlijk ook nog even geshopt.
En toen…
…toen kwam een van de leukste momenten van de dagen in Parijs: het begon te sneeuwen! Jaaaaaaaa :) Het was voorspeld voor zaterdag, dus ik dacht: “dat gaat niet doorzetten…” Maar we gingen lekker wat drinken bij Starbucks en toen we weer naar buiten gingen sneeuwde het alleen nog maar harder. Jaaahaaaaa :) Lopend door de sneeuw gingen we naar het Louvre; ontzettend leuk! In het Louvre heb ik natuurlijk de Mona Lisa gezien, echt interessant, want die had ik nog nooit gezien.

Zaterdag was de laatste dag. We zijn langs het “Palais de l’Élysées” gelopen, waar op dat moment net een auto klaar stond om vervolgens weg te rijden. Misschien zat François Hollande er wel in. Helaas konden we niet uitgebreid staan kijken, omdat we voor het gebouw niet stil mochten gaan staan van de bewaking…
Daarna gingen we verder naar het chocolademuseum en dat was een leuke afsluiting. Na dat bezoek moesten de eersten de metro nemen om hun trein te halen, maar ik had nog wat tijd. Ook de drie Canadese uitwisselingsstudenten hoefden nog niet weg, dus ik ben met hen nog even de “Grand Magasins” in geweest: superleuk.

Terwijl ik in Parijs was, had het ook gesneeuwd in Cherbourg. Het was wel voorspeld, maar ik geloofde er niet zo in, omdat het hier aan zee meestal te warm is voor sneeuw.
Ik was blijkbaar de enige die er niet in geloofde want uit voorzorg moesten alle leerlingen die op het internaat zaten (waaronder mijn gastbroertje) donderdagavond naar huis en inderdaad het heeft gesneeuwd en daardoor gingen de lessen op vrijdagmiddag niet door. Dat heb ik dus allemaal gemist… Maar: voor vanavond en morgen is ook sneeuw voorspeld, dus ik hoop dat dat er gaat komen… ;)

Vorige week zaterdag had ik voor het eerst theater en we hebben de rollen verdeeld. Ik ga een 2e maîtresse spelen, hahaa. Ik heb relatief weinig tekst, maar voor mij is het alsnog best veel om te leren, omdat het in het Frans is… Maar ik ga m’n best doen (voor aanstaande zaterdag :O)

Ik heb nog veel meer te vertellen, maar dat zal ik een andere keer doen: anders wordt mijn blog zo lang…

Hoe is het met de sneeuw daar?

Oh, ik zag ook dat Twente weer bovenaan staat; YES :)
(Wel jammer dat ze gelijk spelen tegen RKC, maar goed…)


Bisous,

Anouk

  • 20 Januari 2013 - 18:05

    Erik En Nicole:

    Hoi Anouk,

    Hebben hier in de stilstaande auto, achter de strooiwagens met pech, in een dik besneeuwd landschap je blog gelezen.
    Hardstikke leuk dat je in Parijs zo naar je zin had. Was het ook lekker in het chocolademuseum?
    Met een beetje geluk rijdt de bus morgen (deze week) niet, en heb je lekker vrij!

    Groetjes!
    Pap en mam

  • 20 Januari 2013 - 18:41

    Eline:

    Waaaaaaaaaa heb je toch nog sneeuw gezien deze winter! Jullie hebben toch nog veel gedaan zeg in die paar dagen in Parijs! Wel super leuke dingen! En ik zag dat ze in de Starbucks in Frankrijk je naam beter op die beker hadden geschreven dan in Nederland! Haha. Had je deze uitwisselingsstudenten al eerder gezien toen in Disney? Of waren dit weer andere uitwisselingsstudenten? Nouja als je de foto's ziet heb je het volgens mij wel naar je zin gehad gelukkig! Ik hoop voor je dat het nog gaat sneeuwen in cherbourg!

    Liefss Eline

  • 20 Januari 2013 - 21:13

    Wilma:

    Hoi Anouk,
    Volgens mij heb je Parijs vanuit een ander perspectief gezien.... Wat een mooie foto's van de Eifeltoren bij avond. Hier hebben we de verjaardag van Karlijn gevierd. Papa & Mama waren er ook, zo te lezen hebben ze een beetje vertraging gehad op de terug reis. Dank je wel voor je lieve kaartje voor Karlijn. Ze vond het super om een kaartje te krijgen van jou en ook nog uit Frankrijk.
    Veel plezier met de sneeuw, wij zijn er hier al weer klaar mee.
    X x x uit het Zuiden ( voor jou het Noorden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 24713

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: