Kerst - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Kerst

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 December 2012 | Frankrijk, Biville

In mijn vorige blog was ik helemaal vergeten te vertellen over protesten, daar houden ze hier in Frankrijk nogal van. In Cherbourg was vorige week een protest voor de vluchtelingen, tegen het (huidige?) beleid. Er zijn namelijk veel vluchtelingen in Cherbourg, omdat er boten naar Engeland vertrekken en ze wilden het beleid gaan aanpassen of dat hadden ze al gedaan (ik weet het eigenlijk ook niet helemaal). In ieder geval stonden er dus heel veel mensen op straat en dat was precies de straat waar de schoolbus langs gaat… Jammer: hele verkeer plat; omrijden; te laat etc. Wat fijn… Hahaa, maar: ook dat is Frankrijk…

Afgelopen dinsdag hebben we op school een kerstlunch gehad: heel leuk. Er waren luxe voorgerechten, bijvoorbeeld rauwe lever (was erg lekker!), het hoofdgerecht was kalkoen met kastanjes en rozijnen, aardappelkroketjes in de vorm van kerstbomen en een warme groentemix en als dessert een lekker gebakje. En daarnaast kregen we nog een glas cola of Orangina :) Erg lekker ;)

Natuurlijk ga ik ook nog kerst vieren met mijn gastgezin: vanavond gaan we naar de kerk en daarna natuurlijk lekker eten. Het traditionele kerstgerecht is: oesters/rauwe lever/een ander luxe voorgerecht (of meerdere), het hoofdgerecht is kalkoen met kastanjes, daarna nog kaas en het dessert is een taart in de vorm van een stronk hout. Ik weet niet of wij dit allemaal gaan eten, maar we gaan wel typisch Frans eten :) (Ik hoorde een van mijn klasgenoten vertellen dat zij 3 voorgerechten eet, 2 hoofdgerechten, kaas en dan nog 3 desserts O_O)
Verder gaan we de komende dagen nog naar familie van mijn gastgezin, om te eten (vermoed ik) en cadeaus te geven.
(Oh, over typisch Frans (?) eten gesproken: ik heb gisteren eendenhersenen geproefd! Was best lekker, heel zacht…)

Verder heb ik de afgelopen dagen Serious Request gekeken en natuurlijk heb ik gisteren de klusjesvrouwen gezien. Helaas heb ik het uur in dialect gemist, maar dat ga ik nog wel terugluisteren hahaa; leuk!

Wat gaan jullie doen voor kerst?
Gaan jullie nog naar Enschede vanavond?

Fijne kerst in ieder geval!


Bisous,
Anouk

  • 24 December 2012 - 12:15

    Erik En Nicole:

    Hoi Anouk,

    Hier staan zeker geen eendenhersens op het menu! Hadden ze vooraf gezegd wat t was, of proefde je "blind"? Ook hebben we maar een voor-, een hoofd-, en een nagerecht. Lijkt ons ook genoeg...
    Jij in ieder geval veel plezier deze Kerst en in de vakantie en word niet misselijk van al dat eten!


    Groetjes Erik en Nicole

  • 24 December 2012 - 12:15

    Erik En Nicole:

    Hoi Anouk,

    Hier staan zeker geen eendenhersens op het menu! Hadden ze vooraf gezegd wat t was, of proefde je "blind"? Ook hebben we maar een voor-, een hoofd-, en een nagerecht. Lijkt ons ook genoeg...
    Jij in ieder geval veel plezier deze Kerst en in de vakantie en word niet misselijk van al dat eten!


    Groetjes Erik en Nicole

  • 24 December 2012 - 12:16

    Nicole:

    Oeps, 2 keer

  • 24 December 2012 - 19:11

    Opa En Oma.:

    Hallo Anouk.

    Leuk weer een blog van je te lezen. Wat een bijzondere gerechten krijg je daar. Dat wordt
    straks als je terug bent weer wennen aan de "gewone" Hollandse pot.
    Geniet ervan. Hele fijne Kerstdagen en een gezellige jaarwisseling.

    Groetjes en bisous van Opa en Oma Holten.

  • 28 December 2012 - 16:36

    Wilma:

    Hoi Anouk,

    Volgens mij eet jij dingen waarvan wij nooit in ons leven hebben gehoord. Daniek vond de eendenhersens toch wel een beetje AUWWWWWW. Wel goed dat je alles probeerd, vraag maar niet bij alles van te voren wat het is....... hahah.

    Hier waren de kerstdagen rustig.... BEETJE gegeten, gedronken en films gekeken. Als afsluiter hebben we met z'n allen in de woonkamer een film gekeken en geslapen (zie mijn tijdlijn op FB).

    Nog een 2 dagen en dan gaan (ik met griep) met heel veel regen naar het Noorden. We gaan daar Oud & Nieuw vieren bij onze vrienden.

    Jij heel veel plezier nog deze dagen...... en..... unne goeie roetsj en alle goods veur 2013! -)

    Liefs uit het Zuiden (voor jou het Noorden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 24719

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: