Dag 106 - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Dag 106 - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Dag 106

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 December 2012 | Frankrijk, Biville

Vandaag is mijn 106e dag in Frankrijk en ik ga wel iets bijzonders doen: ik ga naar een trouwdag. De schoonmoeder van een vriendin van mij (haar schoonmoeder is ook een vriendin van mijn gastmoeder) gaat trouwen en daar ga ik ook naartoe, superleuk. Ze zeiden wel dat het geen uitgebreide bruiloft zal zijn, maar toch ben ik heel benieuwd en heb ik er zin in.

Vorig weekend was ik in Rennes op bezoek bij mijn gastzus. Dat was echt supergezellig: we zijn naar de kerstmarkt geweest, hebben even geshopt en natuurlijk kerstcadeaus gekocht. Zaterdagavond zijn we naar de bioscoop geweest, naar een leuke Franse film: Populaire. Ik zou hem graag aanraden, maar ik vermoed dat hij niet in de Nederlandse bioscopen draait… Natuurlijk zijn we nog uit eten geweest in een crêperie, waar we galettes, speciale crêpes uit Bretagne, en gewone crêpes hebben gegeten; heerlijk. We hebben ook nog even een rondje gelopen over de campus (Rennes is een studentenstad, heel gezellig!) en we zijn nog even naar een museum geweest: was echt een heel gezellig weekend.

Maargoed, deze week ging ik uiteraard weer gewoon naar school. Mijn leraren hadden de lerarenvergadering over onze klas gehad en over mijn klas in het algemeen waren ze niet zo positief. Over mij daarentegen wel: "ik toon interesse en doe erg mijn best." Daarvoor werd ik gefeliciteerd en dat is hier echt een grote eer, dus daar mag ik trots op zijn. (Iedere leerling krijgt een brief thuisgestuurd met de opmerkingen over de klas in het algemeen, je eigen cijfers (je gemiddelde, het hoogste gemiddelde van de klas en het laagste gemiddelde van de klas) en opmerkingen over je werkhouding. De opmerkingen worden door iedere leraar apart geschreven en daaronder staat nog een algemene opmerking van alle leraren samen: “[…] Félicitations.”.)

Maar nu moet ik me nog even verder klaarmaken voor de bruiloft...

Gaan jullie nog iets bijzonders doen dit weekend?
Veel plezier in ieder geval ;)

Bisous,
Anouk

  • 15 December 2012 - 10:03

    Nicole:

    Hoi Anouk,

    Rennes is zo te zien een leuke stad en de gallettes lijken me erg lekker.
    Veel plezier op de bruiloft vandaag. Ben benieuwd of dat anders zal zijn dan in Nederland.

    groetjes mam

  • 15 December 2012 - 17:03

    Anne Van Osta:

    Hee Anouk,

    Je verhalen zien er allemaal echt fantastisch uit!!! Wat onderneem jij veel als exchange student. Goed hoor!!
    Raar hè zo'n rapport in Frankrijk. Net als of je je willen vergelijken met de rest... het gaat toch om jou!! Volgens mij stond op mijn rapport rond deze tijd van het jaar alleen maar nn (non nontée) hahah omdat ik er nog niks van snapte!
    En dat Verslan is ook un crime... Salut les meufs??? Quoi?? Dit is gewoon een officiële straattaal. Hoe verzin je het.
    Oh wat super grappig dat veel mensen bij jou op school ook elkaar 2x op de hand klappen. Ik heb dat serieus nog nooit ergens anders gezien dan op mijn eigen school in Libourne. Daar was dat echt een rage dat alleen de hippe mensen dat deden. En als ze je dan niet cool genoeg vonden trokken ze hun hand weg.. hahah. Tssss zo 2009!!!

    Heeeeeeeeeel veel plezier nog daar en blijf schrijven want het is te leuk om al jouw verhalen te lezen!

    Big bisou Anne

  • 16 December 2012 - 14:18

    Mirna:

    Hee Anouk!

    Hoe was de bruiloft? Is het heel anders dan in Nederland?
    Wat leuk, weer een weekendje weg! En weer veel gezien en gedaan!

    Krijg jij ook al een rapport? dan haal je zeker weten het gemiddelde omhoog van Engels!

    Liefs Mirna.

  • 16 December 2012 - 20:03

    Opa En Oma:

    Hoi Lievert,

    Je telt de dagen wel, is dat positief ? Je hebt zoals we lezen anders geen tijd voor wat anders, meis wat een druk leven.
    Maar leuk dat je zo bij je gastgezin wordt betrokken dat vind ik toch wel bijzonder.
    Leuk om te lezen over de reacties op school prima meisje.
    Over de bruiloft horen we nog wel .
    Vandaag de 16 de was er kerstmarkt in Goor en in Markelo maar jammer van het weer er was veel regen, altijd zo sneu voor de mensen die er zo druk mee zijn.
    Tante Tini, mijn vriendin uit Holten, was er de hele dag maar we hebbeb niets gekocht, zijn nog naar acrion geweest daar kun je rustig een uur rond struinen daar hebben we nog wel leuke kleine hebbedingetjes gekocht.
    Van de kerstmarkt nog voor elk een broodje beenham met saus mee genomen en toen gauw naar huis ,we waren aan een wijntje toe.

    Groetjes opa en oma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 24707

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: