“Het regent kikkers” - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu “Het regent kikkers” - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

“Het regent kikkers”

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 December 2012 | Frankrijk, Cherbourg-Octeville

Ja, dat heb ik echt gezegd, in plaats van het hagelt. Zo zei ik ook: “daar word ik kont van,” in plaats van: “daar word ik gek van.” Waarschijnlijk maak ik wel meer rare zinnen, maar deze had ik zelf in de gaten en betekenden ook echt wat raars. Hahaa. Gelukkig is dit inmiddels al een paar weken geleden en zeg ik niet zulke rare dingen meer (voor zover ik weet, maar denk dat het wel meevalt aangezien ik vannacht voor het eerst half in het Frans half in het Nederlands heb gedroomd xD).
Omdat ik heel lang geen blog kon schrijven (de site doet het thuis niet meer, begrijp ook niet waarom, dus ik zit nu op school te schrijven) heb ik veel te vertellen (de helft vergeet ik waarschijnlijk), maar het belangrijkste is toch wel: Sinterklaas. Mijn opa’s, oma’s en ouders hadden ontzettend veel leuke cadeau's, zo loop ik thuis op sloffen in de vorm van klompen met tulpen erop :), en lekkere dingen opgestuurd, echt heel leuk! Ook dit jaar kreeg ik een gedicht van bijna 3 kantjes, superleuk om te lezen! Natuurlijk heb ik mijn gastgezin ook een cadeautje gegeven: een chocoladeletter. En voor 5 december heb ik nog een gevulde speculaas gebakken. Op school heb ik pepernoten en chocola uitgedeeld, waar mijn klasgenoten geen bezwaar tegen hadden ;)
De schoolfoto is ook gemaakt vorige week: wegens gebrek aan tijd kon ik niet iets heel bijzonders doen en uiteindelijk heb ik I AMerica (geïnspireerd op I AMsterdam) op een aantal A4tjes geschreven en die “omhoog gehouden.”
Ojaa, ik hoorde dat het bij jullie al heeft gesneeuwd; coool! Hier zit iedereen er echt flink op te hopen, maar het komt (nog) niet… Ik hoop ook eigenlijk dat het dit weekend niet gaat sneeuwen: ik ga namelijk naar Rennes met de trein en als de SNCF net zo goed is voorbereid als de gemeente (een paar jaar geleden kon de schoolbus 2 weken niet rijden, dus was er 2 weken geen school; dat zie ik ook wel zitten hahaa) dan kan ik dus niet naar Rennes of niet terug… Maar voorlopig heeft het nog niet gesneeuwd, dus valt het allemaal nog wel mee :)
In Rennes is dit weekend namelijk een grote kerstmarkt en daar ga ik naartoe. Laure studeert in Rennes, dus ik blijf bij haar slapen, echt supergezellig :)
Maargoed, aangezien ik dus op school zit, moet ik ook alweer stoppen, want ik moet voor de bel naar de kantine om te eten en als het goed is zijn er mensen aan het wachten…
Oh, de bel, daar heb ik nog niet over verteld: de bel is echt bizar! Het is kort stukje (klassieke?) muziek dat 2 keer wordt gespeeld. Een van mijn klasgenoten, een ouesh ouesh, ging de bel zelfs beatboxen hahaa, geweldig!

Maar nu moet ik echt gaan…
Doeeg!

Bisous,
Anouk

  • 07 December 2012 - 13:42

    Mirna:

    Heee!

    Ohjeee, Anouk!
    Ik hoor het al wel! Als je terug komt moet ik je weer Nederlands leren spreken en dromen! ;p

    Super leuk dat je daar ook nog iets van Sinterklaas mee krijgt! En dat je het daar ook een beetje hebt gevierd! Je krijgt deze winter vast geen koude voeten!! ;p
    Op de foto ziet de gevulde speculaas er heerlijk uit!!

    Oh, dat is ook wel een leuk idee van I AMerica!
    Was iedereen verkleed, of waren er wel meer niet verkleed?

    Jaa, vandaag sneeuwt het. Ik hoorde net op de radio gemiddeld 5-10cm sneeuw! Ik denk dat dat in Markelo nog geen 5 cm ligt. Maar als je het precies wilt weten ga ik het meten hoor! Haha.

    Weer een weekendje weg! Echt leuk!! Dan hoop ik voor je dat het inderdaad nog niet gaat sneeuwen! En als je terug bent 2 weken lang heel hard sneeuwt en jij dus 2 weken vakantie hebt! Leuk idee!

    Haha, de bel moet je maar een x opnemen! Ben echt benieuwd!

    Bisous,
    Mirna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cherbourg-Octeville

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 24695

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: