Een afscheid - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Een afscheid - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Een afscheid

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 November 2012 | Frankrijk, Biville

Vanmorgen vertrok Maud naar Mauritius, omdat haar vriend daar woont. Ze blijft daar sowieso tot de zomer, dus de kans bestaat dat ik haar niet meer zie voor ik weer naar Nederland ga. Het was echt apart om afscheid te nemen. Gelukkig mag ik wel op bezoek komen op Mauritius. Hahaa, dat houd ik wel in gedachten ;)
Vanmiddag ben ik naar een kerstmarktje geweest. Ik weet niet of de kerstmarkten in Nederland al zijn begonnen? Het was in ieder geval wel apart: gisteren heb ik pepernoten, chocoladepepernoten etc. gegeven omdat Sinterklaas aankwam. Vandaag zat ik pepernoten te eten terwijl er kerstmuziek op stond…

Inmiddels heb ik hier twee keer Nederlands gekookt: in de vakantie (ik had Anne en Philippe recepten uit laten zoeken in mijn kookboekje “Hollandse Pot”) heb ik kibbeling gemaakt en spruitjes (die daadwerkelijk uit Nederland kwamen haha) met walnotenboter. Het viel gelukkig in de smaak. Het dessert had ik zelf uitgekozen: appeltaart, heerlijk.
Gisteren had ik ook gekookt. Ik had wat vrienden uitgenodigd om te komen eten, maar niemand kon helaas. Het werd er niet minder lekker om: hete bliksem met klapstuk.
In de vakantie heb ik ook nog een cursus Chinees koken gedaan, met Anne. Helaas heb ik zelf niet veel gekookt, maar het was wel erg lekker. De recepten zijn opgestuurd, dus ik kan het nog een keer thuis maken :)

Gisterenavond gingen we naar een collega van Philippe om, jawel, te eten. Deze keer niet typisch Frans, maar sushi. Ook erg lekker en nog belangrijker: het was een leuke avond ;)

Deze week mocht ik voor het eerst weer sporten. Helaas was het niet veel meer dan een half rondje door de gymzaal rennen, want dat bleek al pijn te doen. Daarna begon ik ook weer meer last te krijgen tijdens (trap)lopen.
In de vakantie was ik naar een ethiopaat geweest, die mijn rug heeft gekraakt en mijn been heeft gemanipuleerd. Dat hielp best goed, dus daar ga ik dinsdag weer naartoe, in de hoop dat ik woensdag weer kan en mag zeilen.

Verder wordt mijn Frans steeds beter, wat betekent dat ik ook steeds meer huiswerk kan maken... Deze week heb ik veel “devoirs à la maison.” Oftwel een overhoring die je thuis moet maken, om “jezelf te testen.” Voor mij is het gewoon handig om mijn cijfers op te halen, omdat ik alle woorden enzo kan opzoeken ;)

Maargoed, daarmee moet ik nu echt verder want ik ben nog lang niet klaar…

Bisous,
Anouk

(Ben ook nog naar een plek geweest waar Jean-François Millet het uitzicht heeft geschilderd, foto’s heb ik bijgevoegd ;) en ik heb ook nog wat nieuwe foto's van Polyfollia geüpload)

  • 18 November 2012 - 18:57

    Erik, Nicole, Manon:

    Hoi Anouk,

    De omgeving is écht mooi, vandaar dat Jean- Francois Millet er geschilderd heeft. Wij kennen hem alleen niet...
    Mauritius vinden wij ook leuk! Heb al even rondgekeken op internet.
    Maar zo is het bij jou wel de 10 kleine negertjes, steeds verdwijnt er iemand bij je thuis. Straks Anne ook nog, maar gelukkig komt Paul dan weer.
    Succes met "les devoirs", ne travaille pas trop!

    Erik, Nicole, Manon

  • 18 November 2012 - 20:50

    Wilma :

    Hoi Anouk,

    Je hebt het maar druk met al je (eet)afspraken....... hihi
    Wel jammer volgens mij dat Moud weg is..... of valt het mee.

    Je zult wel blij zijn als je weer kunt sporten hé.

    De foto's van de omgeving zijn prachtig.... maar wij kennen de beste man ook niet ;-)

    De sint stemming zit er hier ook alweer goed in...... Daniek en Karlijn moeten dit jaar allebei een
    surprise maken voor school..... dat wordt dus stressen.... ;-{

    Volgend weekend vieren we Daniek zijn verjaardag..... jammer dat je er niet bij kunt zijn!

    Heel veel succes met je leerwerk en tot horens

    Dikke kus uit het Zuiden (voor jou het Noorden) XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 24721

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: