Salut :) Hello. ¡Hola! Olá! Hoi ;) - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Salut :) Hello. ¡Hola! Olá! Hoi ;) - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Salut :) Hello. ¡Hola! Olá! Hoi ;)

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 November 2012 | Frankrijk, Biville

Ondanks dat de wekker op mijn eerste vakantiedag om kwart over 6 ging, begon de vakantie echt goed: Disney. Samen met Anne en Timothée nam ik de eerste trein uit Cherbourg naar Parijs. Onderweg veranderde de regen al snel in hagel en daarna in sneeuw! Gelukkig hield het sneeuwen voor Parijs op en bleek in Parijs zelf de zon te schijnen. Uiteindelijk waren we tegen etenstijd in Disneyland, waar we de andere uitwisselingsstudenten ontmoetten. Het was ontzettend leuk om de anderen te ontmoetten en het Nederlandse meisje weer te zien. Nederlands praten was weer even wennen, maar echt heerlijk hahaa.
Na helaas maar 2 attracties zat mijn dag in Disneyland er weer op en namen we de trein terug naar Cherbourg. Heb wel een superleuke dag gehad!

Vorige week zondag kon ik lekker uitrusten en mijn tas inpakken voor Polyfollia, een festival voor koren in St. Lô. Mijn gastgezin is elke 2 jaar vrijwilliger en ik dit jaar ook. Ik heb veel verschillende dingen gedaan: bedden opmaken, producten verkopen, folders vouwen, kaartjes controleren en drinken klaarzetten voor de koren, achter de schermen.
Elke dag aten we in een grote zaal met de koren en alle vrijwilligers. Echt ontzettend gezellig: heb veel (in het Engels!) gepraat en veel mensen leren kennen. Af en toe begonnen koren spontaan te zingen en als het liedje bekend was (voor mij was dat niet vaak zo, aangezien het veelal klassieke muziek was) begon iedereen mee te zingen. Hele leuke sfeer!
Elke avond was er feest voor de koren en voor de vrijwilligers. Ook hier werd veel gezongen, maar gelukkig kende ik deze muziek wel; pop en rock. De muziek die gedraaid werd, draaien ze ook in Bill en Dieka; chill!!

Na Frans, Engels, een beetje Spaans, een beetje Portugees (daar geleerd hahaa) en Nederlands gepraat te hebben (een van de koren was Nederlands) waren mijn gedachten echt een chaos: half Nederlands, half Frans en af en toe Engelse woorden. Tijdens het Nederlands praten gebruikte ik ook veel Franse signaalwoorden en voor mijn vertrek dacht ik: dat wordt vast expres gedaan, maar het is echt lastig om zo van het ene op het andere moment van taal te wisselen… Gelukkig ging het snel goed en kreeg ik zelfs complimenten over zowel mijn Engels als mijn Frans :)

Ojaa, mijn enkel. Gelukkig heb ik niet meer zo veel last van mijn enkel: ik loop weer gewoon, maar kan nog niet gewoon een trap aflopen (wel op xD) en ik kon de Macarena niet dansen (met die draai die je springend moet maken)…
Misschien is dat wel algemeen bekend, maar ik wist het nog niet voor dit weekend: de Fransen dansen de Macarena anders. Ik kreeg te horen: “ja, maar jullie zijn raar, want in de clip doen ze het zoals wij.” Gelukkig deden de Amerikanen en de Brazilianen het op de “Nederlandse” manier, hahaa.

Nu ben ik weer gewoon thuis en geniet ik nog even van een week vakantie. Vandaag regende het een keertje niet, dus kon ik even lekker een rondje lopen.
Verder ga ik niet zo veel doen deze vakantie, veel slapen (tijdens Polyfollia lag ik er elke nacht om 3 uur in en ging ik er voor 8 uur weer uit). Ik ga ook koken: ik ga iets Nederlands maken voor mijn gastgezin; suggesties? En ik ga een cursus Chinees koken doen, daar heb ik ook echt zin in.

Hoe is het in Nederland?
Balen dat de vakantie voorbij is?
Tentamens gehaald?
Ik hoop het ;)


Bisous,
Love,
Con Amor,
Com todo meu amor,
Liefs,

Anouk


(Ik stond trouwens in de krant als vrijwilliger bij Polyfollia, foto van het artikel heb ik bijgevoegd ;) en er zijn nog veel meer foto’s gemaakt tijdens Polyfollia, maar die heb ik nog niet; die zal ik later online zetten)

  • 06 November 2012 - 18:32

    Nicole En Erik:

    Hoi Anouk,

    Leuk om te lezen dat je eeeeeiiiiiindelijk ook eens uit kon gaan, goed dat je daarvan, en van alle contacten hebt genoten!

    x Nicole en Erik

  • 06 November 2012 - 18:32

    Nicole En Erik:

    Hoi Anouk,

    Leuk om te lezen dat je eeeeeiiiiiindelijk ook eens uit kon gaan, goed dat je daarvan, en van alle contacten hebt genoten!

    x Nicole en Erik

  • 06 November 2012 - 19:55

    Eline:

    Heeeeeeeeeeeeee Anouk!

    Haha wat een lang verhaal zeg! Zo te zien heb je het wel enorm naar je zin gehad. Gelukkig maar! Het korenfestival is je dus niet tegen gevallen? En heb je er nog contacten aan over gehouden?
    Haha je zult het wel zwaar hebben gehad met maar vijf uur slaap! Dat is eigenlijk niets voor jou! Lukte het wel, bleef je overdag wel wakker? Nouja geniet dan maar extra van de laatste week vrij! Of moet je ook nog wat voor school doen? Hoe gaat het eigenlijk met je profielwerkstuk? Sorry beetje veel vragen!
    Je staat trouwens super leuk op de foto met Timothée (je gastgezin broer(tje)?).

    Liefss Eline

  • 06 November 2012 - 23:29

    Andres:

    Hoi Anouk,

    het is goed om te lezen dat je er van geniet daar.
    Dat je nog maar veel plezier mag beleven.

    Dikke doei.

    Andres & Wilma.

  • 07 November 2012 - 13:56

    Mirna:

    Anouk!!
    Leuk om te lezen, dat je het nog steeds leuk hebt!

    Ah, leuk dat je een x uit bent geweest! Maar jammer van die Macarena weer, haha. Ik heb die clip bekeken ;a en dat doen ze inderdaad anders! Ik vind de Nederlandse versie toch iets leuker! hihi;p

    Lekker een weekje vrij! euhm, stampot is wel erg Hollands! en verder, misschien dingen die je daar nog niet hebt gegeten, die je wel in Nederland eet. Weet ook niet goed of ze daar verder veel het zelfde eten dan in Nederland.

    Leuke foto's!
    Veel plezier deze week!

    Liefs, Mirna.

  • 08 November 2012 - 21:53

    Opa En Oma:

    Hoi lievert


    wat leuk dat je een gezellige eerste week van de vacantie hebt gehad. En disney parijs daar was je als kind al eens geweest, kwam je nog iets bekents voor?
    Ik zei de vorige keer al dat het vreemd zou zijn weer nederlands te horen en helemaal als je nog meer talen door elkaar hoort.
    Wat het nederlandse eten betreft wat dacht je van boerenkool of hutsport?
    Nederlandser kan haast niet.
    En dan nu maar lekker lang uitslapen en genieten van je vrije tijd.

    Knuffel opa en oma

  • 10 November 2012 - 15:21

    Anouk Bouwhuis:

    Heeey,

    Nee, korenfestival was echt gezellig :) Heb er inderdaad contacten aan overgehouden, mensen uit Brazilië, de Filipijnen en Taiwan. Verder heb ik veel mensen gesproken, maar geen Facebook ofzo gevraagd..
    Mijn profielwerkstuk gaat goed; ik schrijf een stuk in het Frans, maar het maakt volgens mij geen deel uit van het definitieve werkstuk van mijn groepsgenoten...

    Jaa, ik herkende natuurlijk het "paleis," dat heeft toen veel indruk gemaakt. Ook herkende ik 1 van de achtbanen waar mama in was geweest (ik durfde toen zelf niet haha)..

    xxx

  • 10 November 2012 - 15:21

    Anouk Bouwhuis:

    Heeey,

    Nee, korenfestival was echt gezellig :) Heb er inderdaad contacten aan overgehouden, mensen uit Brazilië, de Filipijnen en Taiwan. Verder heb ik veel mensen gesproken, maar geen Facebook ofzo gevraagd..
    Mijn profielwerkstuk gaat goed; ik schrijf een stuk in het Frans, maar het maakt volgens mij geen deel uit van het definitieve werkstuk van mijn groepsgenoten...

    Jaa, ik herkende natuurlijk het "paleis," dat heeft toen veel indruk gemaakt. Ook herkende ik 1 van de achtbanen waar mama in was geweest (ik durfde toen zelf niet haha)..

    xxx

  • 10 November 2012 - 15:21

    Anouk Bouwhuis:

    Heeey,

    Nee, korenfestival was echt gezellig :) Heb er inderdaad contacten aan overgehouden, mensen uit Brazilië, de Filipijnen en Taiwan. Verder heb ik veel mensen gesproken, maar geen Facebook ofzo gevraagd..
    Mijn profielwerkstuk gaat goed; ik schrijf een stuk in het Frans, maar het maakt volgens mij geen deel uit van het definitieve werkstuk van mijn groepsgenoten...

    Jaa, ik herkende natuurlijk het "paleis," dat heeft toen veel indruk gemaakt. Ook herkende ik 1 van de achtbanen waar mama in was geweest (ik durfde toen zelf niet haha)..

    xxx

  • 10 November 2012 - 15:21

    Anouk Bouwhuis:

    Heeey,

    Nee, korenfestival was echt gezellig :) Heb er inderdaad contacten aan overgehouden, mensen uit Brazilië, de Filipijnen en Taiwan. Verder heb ik veel mensen gesproken, maar geen Facebook ofzo gevraagd..
    Mijn profielwerkstuk gaat goed; ik schrijf een stuk in het Frans, maar het maakt volgens mij geen deel uit van het definitieve werkstuk van mijn groepsgenoten...

    Jaa, ik herkende natuurlijk het "paleis," dat heeft toen veel indruk gemaakt. Ook herkende ik 1 van de achtbanen waar mama in was geweest (ik durfde toen zelf niet haha)..

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 24703

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: