Zaterdagnacht, om 01h50... - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Zaterdagnacht, om 01h50... - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Zaterdagnacht, om 01h50...

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Oktober 2012 | Frankrijk, Biville

…zat ik aan een dessert! Ik at een heerlijk stukje chocoladetaart, omdat ik op het familiefeest van mijn gastvaders kant was. De familie is echt ontzettend groot en daarom was er een flinke zaal afgehuurd. Natuurlijk hebben we de hele avond gegeten: we waren er om 7 uur, om kwart over 10 begonnen we met eten en om tien voor 2 zaten we dus aan het dessert. Echt Frans ;)
In het midden van de maaltijd kwamen er mensen naar voren in traditionele Normandische kleding en zij vertelden iets. Ik begreep er echt helemaal niks van. Dat bleek later: er gingen mensen rond met glazen met een beetje ijs erin. Ik dacht: goh, het dessert is niet echt Frans, maargoed, het was half 12 dus ik dacht: “dat is het dessert.” Daarom nam ik ook een glas. Bleek dat je daar Calvados, een sterke drank, bij moest doen (eigenlijk drink je dat zonder ijs, maar om het minder sterk te maken werd het die avond met ijs gedronken) om meer kunnen eten, nadat je dat gedronken hebt. Hahaa, ik heb genoten van het ijs, zonder Calvados ;)

Dinsdagochtend, voor ik door mijn enkel ging, was er een brandoefening. Het regende gelukkig niet heel hard, maar het was wel koud buiten. Veel mensen hadden gewoon hun winterjas bij zich of aan (omdat school de verwarming niet aan wil doen tot de herfstvakantie is het heel koud en dragen de meesten hun jas ook binnen) maar ik had net die ochtend gedacht: “ik laat mijn jas in m’n kluisje.” Dus dat was een korte en vooral verfrissende pauze haha.
Vrijdagmiddag, einde van de korte pauze ’s middags, weer alarm. Nu geen oefening, maar een probleem met het alarm, of een leerling die het alarm af had laten gaan, maar het is verplicht naar buiten te gaan als het alarm afgaat. Helaas liep ik op krukken, maar ik had geluk: ik was al onderweg naar de les (je moet hier voor de bel bij het lokaal staan) en kwam toevallig langs een nooduitgang. Ik kwam op het plein waar als eerste werd gewaarschuwd dat we weer naar binnen mochten en daar was ik wel blij mee, aangezien het weer een beetje regende en koud was…

Mijn enkel gaat gelukkig al beter. Ik kan inmiddels weer lopen, maar dat doe ik nog wel met krukken. Ik hoor volgende week weer te moeten kunnen sporten en ik hoop dat dat ook goed gaat.

Morgen Nederland – Roemenië én Spanje – Frankrijk, ik ben benieuwd naar de uitslagen (hoop het te kunnen kijken, maar denk het niet...)


Bisous,
Anouk

  • 15 Oktober 2012 - 21:16

    Nicole:

    Heey Anouk,

    Goed dat je de calvados hebt overgeslagen. Hier hadden we dat vrijdagavond ook, met de buurt. Niet te drinken! Kun je betee chocoladetaart eten!

    Groetjes mam

  • 16 Oktober 2012 - 11:49

    Oma En Opa.:

    Hoi Anouk.

    Fijn dat het met je enkel wat beter gaat en dat je binnenkort weer kunt sporten.Dat is ook wel nodig
    met al dat eten.
    Leuk dat je zo opgenomen wordt in de familie.

    Groetjes opa en oma Holten.

  • 17 Oktober 2012 - 22:28

    Mirna:

    Hee Anouk!

    Wat grappig, nog zo laat en zo lang eten, heb je dan nog wel honger?
    Gaat dat het zelfde dan in Nederland die brandoefeningen? Heb je dat ook weer een x meegemaakt!
    Fijn dat het weer een beetje goed gaat met je enkel! Al weer gesport?
    Heb je het voetbal nog gezien? Of de uitslagen al gehoord?
    Roemenië - Nederland 1-4
    Frankrijk - Spanje 1-1
    En deze vind ik ook verrassend!
    Duitsland - Zwede 4-4! eerst 4-0 voor en toen 4-4.

    Ik wacht weer vol spanning af tot je volgende blog:)
    Liefs Mirna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 24724

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: