Proefwerken, Franse kinderliedjes en Voltaire - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Proefwerken, Franse kinderliedjes en Voltaire - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Proefwerken, Franse kinderliedjes en Voltaire

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Oktober 2012 | Frankrijk, Biville

Afgelopen maandag was ik hier precies een maand en dat begin ik ook aan mijn Frans te merken: ik begrijp meer en ik spreek met minder haperingen. Ook kwamen de eerste proefwerken en die gaan wel anders dan in Nederland: iedereen neemt hier zijn eigen proefwerkblaadje mee en de tafels worden niet uit elkaar geschoven, maar iedereen kan gewoon blijven zitten...
Ik heb ook een aantal proefwerken gemaakt (niet allemaal). Boven mijn proefwerk geschiedenis stond: gezien, geen cijfer gegeven. Hahaa. Voor Duits heb ik wel een cijfer: 15/20 erg goed dus en hoger dan het cijfer van aantal klasgenoten…
Ik heb niet alleen mijn Frans verbeterd, maar het spelen op de gitaar gaat ook al beter. Ik heb elke zaterdagochtend les en oefen ook elke dag. Het is wel even wennen met alle Franse namen voor noten, de Franse kinderliedjes etc., maar ik vind het tot nu toe erg leuk :)
Op school hebben we 2 uur in de week een soort keuzewerktijd. Voor elke periode van een aantal weken kunnen we kiezen uit een aantal vakken. Toen ik het eerste papier moest invullen, wist ik niet wat het inhield en mijn klasgenoten zeiden dat ik extra hulp of extra stof kon krijgen. Dus ik: nummer 1 FRANS, extra hulp. Zo ben ik ook ingedeeld bij Frans, maar ik krijg geen extra hulp, integendeel: deze periode moet ik een verhaal schrijven zoals Voltaire deed! Zowel een soortgelijke stijl als een soortgelijke inhoud. Dat is echt het tegenovergestelde van wat ik ervan had verwacht, maar het is wel interessant.
Morgen ga ik voor het eerst iets met een vriendin doen buiten school: kijken naar de triatlon waaraan haar zusje en waarschijnlijk ook wat klasgenoten meedoen en eten. Ik heb er heel veel zin in!
Volgende week ga ik het hele weekend naar de familie van m’n gastgezin 200 kilometer verderop, daarom blijven we daar ook het hele weekend. Heb ik ook veel zin in :)
Nu moet ik me haasten, want ik ga nog even handschoenen kopen voor het zeilen (winkel is best ver), dat is echt heel koud als het de hele tijd regent (het ging ook bijna niet door deze week, ook vanwege de harde wind; te gevaarlijk, maar gelukkig nog niet gevaarlijk genoeg haha)

Bisous,
Anouk

  • 06 Oktober 2012 - 22:34

    Erik En Nicole:

    Heeee Anouk,

    Veel plezier morgen bij je vriendin!
    Leuk dat je volgend weekend naar familie gaat, waar wonen ze? Is het dezelfde familie die vorige week bij jullie was?
    't Is een vuursalamander, op de foto. Wel een grote, mooi zo in de tuin.

    Veel plezier komende week!

    Groetjes Erik en Nicole



  • 06 Oktober 2012 - 22:34

    Erik En Nicole:

    Heeee Anouk,

    Veel plezier morgen bij je vriendin!
    Leuk dat je volgend weekend naar familie gaat, waar wonen ze? Is het dezelfde familie die vorige week bij jullie was?
    't Is een vuursalamander, op de foto. Wel een grote, mooi zo in de tuin.

    Veel plezier komende week!

    Groetjes Erik en Nicole



  • 06 Oktober 2012 - 22:34

    Erik En Nicole:

    Heeee Anouk,

    Veel plezier morgen bij je vriendin!
    Leuk dat je volgend weekend naar familie gaat, waar wonen ze? Is het dezelfde familie die vorige week bij jullie was?
    't Is een vuursalamander, op de foto. Wel een grote, mooi zo in de tuin.

    Veel plezier komende week!

    Groetjes Erik en Nicole



  • 07 Oktober 2012 - 19:22

    0pa En Oma:

    HOI LIEVERT

    Wat heerlijk dat je een vriendin hebt buiten je gastgezin en dat je zo eigen bent geworden dat je een weekeind mee gaat met hun.
    Het weer was hier ook niet best regen,regen en nog eens regen.
    Dat is nog niet zo erg maar het verveeld gauw en het is zo donker in huis, dus kaarsjes aan en zo maak ik het maar gezellig.
    Vanmiddag waren wij in Markelo, er was een precentatie van winkels en bedrijven, papa heeft groots uitgepakt met een modeshow van bedrijfskleding.
    Hij had volgens mij 8 jongens en 2 meiden. Ze kwamen op in het donker en met grote zwarte capen om en onder heffie muziek gooiden ze de capen af en zag je de kleding erg leuk hoor daarna nog mode show van kleding winkels, een kappers die op het podium 2 modelen een hip uitgaanskapsel geven (suikerspinnen) en een scow van sjaals die ik erg mooi vond, en tot slot een bruidsjurken show, ik wist niet dat er een bruidswinkel was in Markelo, maar ideeen opgedaan voor de jurk van Maria.
    Ik ga de jurk die ik aan had toen ik met opa trouwde voor haar verbouwen.
    Papa had plaatsen voor ons gereserveert en daar stond op men.en mevr.Bouwhuis waar we erg om moesten lachen, hij heeft natuurlijk gezegt dat hij twee plaatsen moest hebben voor zijn ouders en er werd natuurlijk aangenomen dat die Bouwhuis heette.
    Mama was in de voorzaal dingen aan het verkopen maar het was zo druk en het was bijna 18.00 uur dus we hebben haar niet gesproken.
    We dachten dat Manon wel model zou zijn maar ze zag dat niet zitten, iedereen kijkt en je loopt zeker voor spot (denk ik)
    Lievert veel plezier en tot schrijfs, dikke knuffel van opa en oma

  • 09 Oktober 2012 - 22:12

    Mirna:

    Hallo Anouk!

    Wat gaat de tijd toch snel! Een maand vliegt voorbij, ik weet het zelf ook! ;)
    Fijn dat je al beter mee kan praten in het Frans! En wat gaaf dat je in Duits het beste had! Hoe reageerde de klas hierop?
    Is zaterdag ochtend de gitaar ook zo vroeg, of kan je nog een beetje uitslapen. En op zondag, hoelaat sta je dan op? lijkt me ook wel een keer fijn om (voor jou kennende) lekker lang uit te slapen ;p.
    Kun je met de hulples niet aan de leraar(es) vragen als de rest bezig is met de opdracht, of ze je iets uit wil leggen, of dat jullie samen huiswerk maken. Of is dat daar niet zo dan in Nederland, dat je niet iets aan de leerkracht kan vragen?
    Wat leuk dat je ook met mensen omgaat buiten school! En gaaf dat je ook gewoon mee gaat met het weekendje weg!! Ik ben benieuwd naar de verhalen!
    Ga je ook echt zeilen op de zee? Of in een meertje/riviertje. En al wat meer dolfijnen gezien, (dan neem ik aan echt gewoon op zee!)
    Is het weer daar al een beetje beter?

    Heel veel plezier!! En we gaan snel weer een x skypen!
    Was leuk je weer te zien en te spreken!

    Dikke Kus Mirna.

  • 10 Oktober 2012 - 09:24

    Anouk Bouwhuis:

    Duits was niet het beste, Engels wel.. Ik denk dat de meesten het niet weten...
    Gitaar is 10h30, dus dat valt wel mee :) Lekker lang uitslapen is best lastig; sta de hele week vroeg op en ik kan vaak niet langer slapen dan tot 9 uur hahaa.

    Ja, ik heb inmiddels een flink stuk geschreven en tijdens die uren bestudeer ik grammatica ofzo, dat helpt wel :)

    Zeilen is in de haven, niet op volle zee. Nog niet meer dolfijnen gezien, helaas.. Ik zou vanmiddag niet gaan zeilen, maar volleyballen om dat er niet genoeg meiden waren om mee te doen aan het toernooi, maar ik zit met m'n enkel, dus dat kan niet...

    Hahaa, het weer is niet echt beter... Het regent misschien nog wel vaker hahaa.. Maar dat begint te wennen ;)

    Skype was inderdaad gezellig, moeten we snel weer doen :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 24697

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: