Deux anniversaires - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Deux anniversaires - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Deux anniversaires

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 September 2012 | Frankrijk, Biville

Afgelopen zondag was mijn verjaardag, daarom werd er lekker en uitgebreid gegeten, onder andere heerlijke zelfgemaakte verse friet en een chocoladetaart als dessert :) Daarna heb ik nog even geskypt met mijn ouders, zusje, opa’s en oma’s: heel gezellig!
Het weer op mijn verjaardag was niet echt een cadeau: het heeft de hele dag geregend, geonweerd en gewaaid… En eigenlijk heeft het hier de hele week geregend, wat normaal is voor Normandië. Iedereen heeft hier dan ook een paraplu en die wordt vaak gebruikt. Inmiddels heb ik ook een paraplu. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet door de regen heb gelopen deze week: woensdag ben ik 3 keer drijfnat geworden! Ik ging met wat mensen (waaronder iemand die Engels kon :D) naar de Carrefour lopen en heel naïef dacht ik: het gaat niet regenen. Wel dus. Terwijl mijn paraplu droog in mijn kluisje lag, liep ik doorweekt door de supermarkt haha. Daarna ben ik nat geregend op weg naar de haven en daarna nog een keer tijdens het zeilen.
Het zeilen zelf was weer leuk, maar wel anders dan vorige week: de boot was kleiner en er zat geen leraar bij. De leraren gebruikten een motorboot en gaven op die manier alle groepen aanwijzingen. Deze week waren er ook geen dolfijnen, ik denk vanwege het slechte weer…
Na het zeilen moest ik naar de bushalte lopen. Dat bleek lastig: ik ben verdwaald. Als je van de haven naar mijn school loopt kom je namelijk op een splitsing waar je kunt kiezen uit 4 wegen en ik koos een van de drie foute… Gelukkig heb ik (op gevoel!) de weg weer terug gevonden :)

Dit weekend regende het gelukkig niet. Dat kwam goed uit, want de familie van Dominique, mijn gastmoeder, kwam langs om de verjaardag van haar vader te vieren. De vader van Dominique was 80 geworden, maar hij deed nog mee aan een potje tafeltennis. De rest van de familie was ook ontzettend aardig en open.
Voor de verjaardag werd (uiteraard) lekker gegeten, zowel gisteravond als vanmiddag. Voor gisteravond hadden Anne en ik het voorgerecht gemaakt, zalm met crème fraîche, tonijn, kruiden en avocado. Voor vanmiddag had ik het dessert van gemaakt, een soort tiramisu met speculoos en nectarine. Volgens mij vielen het voorgerecht en het dessert allebei wel in de smaak.

Verder ben ik ook gewoon naar school geweest. De bus gaat vanaf volgende week nog eerder vertrekken, dus mag ik ook nog eerder opstaan…
Op school begrijp ik de vakken Engels, wiskunde en Duits, maar de rest is nog lastig. Ik heb een proefwerk geschiedenis gehad en ik ben trots dat ik überhaupt iets op heb geschreven hahaa

En hoe gaat het in Nederland?
Zag dat Twente verloren had, balen…
En hoe gaat het met jullie?
Ik ben benieuwd ;)


Bisous,
Anouk

  • 30 September 2012 - 21:48

    Eline & Mirna:

    Heeee Anouk!!

    Wat grappig om te lezen dat het daar slechter weer is dan bij ons! Wij dachten Frankrijk is het altijd mooier weer. Maar dus niet!
    Leuk dat ze daar je verjaardag toch hebben gevierd! Wel op een andere manier dan bij ons!
    We hebben medelijden met je dat je nog eerder je bed uit moet!!
    Wat gaaf dat je gaat zeilen met je school! Je word vast een echte prof!!
    Gaat je Frans al wat beter? Of is het nog steeds heel moeilijk, en te snel? Is het wiskunde een beetje het zelfde dan wat je hier in nederland in je pakket had? Heb je je uitslag (cijfer) al van je Geschiedenis proefwerk?

    Vraag 1.
    Hier in Nederland gaat het goed!! Z'n gangetje, leuk weekend gehad, en morgen weer naar school en stage! We moeten nog snel een x weer skypen!

    Vraag 2.
    Mirna: Jaaaaa, Twente heeft verloren :( 1-0. Maar ze staan nog wel boven aan!
    Eline: Jaaaaa, Twente heeft verloren :) 1-0. Helaas staat Ajax nog net niet boven aan!

    Vraag 3. Hahha,
    Met ons gaat het goed! gewoon z'n gangetje!

    Liefs, Eline en Mirna.

  • 30 September 2012 - 22:15

    Opa En Oma:

    Hoi, lievert,

    Wij vonden het heeeel gezellig dat we je gezien hebben en gesproken op je verjaardag.
    na die tijd hebben wij nog een borrel gedronken op je gezondheid.
    Hier gaat alles goed.
    Balen dat slechte weer hier valt het mee, echt herfstweer.
    Wij vinden het super dat je gastgezin zo leuk is dat vervangt toch een beetje thuis.
    Wij hebben een foto van je gezien in (zeilkleren?) cool hoor.
    Van dat eten lijkt me heerlijk als je weer thuis bent moet je ook voor ons maken,
    Houn je taai en
    veel knuffels van opa en oma

  • 30 September 2012 - 23:05

    Opa En Oma.:

    Hallo Anouk.

    Fijn om weer wat van je te lezen. Jammer dat er deze keer met het zeilen geen dolfijnen
    waren, maar misschien volgende keer wel weer.
    Pech dat het bij jullie zoveel regent. Ik geloof niet dat er hier iemand is die een paraplu in het
    kluisje heeft.
    Als je zo doorgaat word je een volleerd kokkin. We stellen onze keuken graag beschikbaar
    als je terug bent.
    Sterkte bij het nog vroeger opstaan.
    Groeten en xxx van opa en oma.

  • 01 Oktober 2012 - 16:13

    Wilma:

    Hey Anouk,

    Wat een leuk verhaal. Leuk dat je zo wordt opgenomen in het gezin (zet het resept van het dessert even op de mail, fasebook of blog, lijkt me super lekker. Hier gaat alles goed, Andres is gisteren even….. op en neer gereden naar Groningen voor een potje voetbal (Roda-Grongingen). En natuurlijk heeft Roda weeeeeeer verloren. Maar het was voor hem wel leuk om iedereen te zien. Daniek moest vandaag een PowerPoint presentatie geven(als 1e van de klas), op zich niet zo erg (kan hij heel goed), maar meneertje was even vergeten dat hij er ook een verslag van moest maken :[ Dus tot gisteravond 10.30 uur nog met hem samen het verslag in elkaar geflanst (knippen & plakken en veranderen.... hahaha). Resultaat een 8, dus een blij en opgelucht kind. Karlijn is Karlijn, altijd blij en aan het zingen. En ik, ik heb gewoon net zoals altijd druk :-(

    Volgende week gaan we het weekend naar Ameland met de fam. Lautenbach(neven en nichten). Gezellig en leuk, maar wordt wel een lange reis vanaf het zuiden. Ik denk dat we net zo snel bij jou zijn……hahah. Maken we ons volgende reisdoel van.

    Dikke kus uit het Zuiden (voor jou het Noorden;-)

  • 01 Oktober 2012 - 19:32

    Anouk Bouwhuis:

    Heeey :)

    Mijn Frans gaat steeds beter, maar ik moet nog wel lang nadenken enzo, maar wel minder dan eerst. Het cijfer van geschiedenis krijg ik waarschijnlijk vrijdag. Morgen nog een cijfer van Duits; ik ben benieuwd ;)
    Wiskunde is wat wij eind 3e/begin 4e klas hadden, lekker dus :)

    Met alle plezier kook ik alles als ik terug ben: dan wordt het nog een heleboel haha. Maar dat is wel een goed idee!

    De tiramisu was een beetje op de gok:
    Je voegt fromage blanc en mascarpone bij elkaar in de verhouding 2 : 1. Afhankelijk van hoeveel personen, is die hoeveelheid veel of weinig. Hier doe je ook een beetje suiker bij, niet te veel.
    Speculoos verkruimelen: dat is de bodem. Daar bovenop een gedeelte van de mascarpone etc. Daarbovenop een laag fruit, bijvoorbeeld nectarine. Dan weer mascarpone en bovenop weer speculooskruimels.

    Leuk om te lezen hoe het daar gaat!
    Allemaal goed zo te horen :)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 24655

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: