Avec amour bébé - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu Avec amour bébé - Reisverslag uit Biville, Frankrijk van Anouk Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Avec amour bébé

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 September 2012 | Frankrijk, Biville

Gisteravond ben ik direct uit school naar Saint-Lo gegaan voor een concert van Witloof Bay. Ik had nog nooit van deze groep gehoord, maar het was erg leuk! De zangers en zangeressen kwamen uit Wallonië en de beatboxer kwam uit Vlaanderen. Hij nam tussen twee nummers het woord, wat erg leuk was: hij moest een jaartal zeggen en zag er trots en opgelucht uit dat dat in een keer goed ging, heel herkenbaar. Ook ging hij een zangeres omschrijven, maar hij wist het Franse woord voor paardenstaartjes niet, dus zei hij dat gewoon in het Nederlands. Ik weet zeker dat ik de enige in de hele zaal was die dat verstond hahaa.
Tijdens het optreden werden er ook Franse zangers en zangeressen geïmiteerd en grappen gemaakt. Helaas kende ik de artiesten niet en begreep ik de grappen niet. Wat ik wel weer begreep waren de titels van de Engelse liedjes. Het liedje “With love baby” werd gezongen en de titel werd (te letterlijk) vertaald met “Avec amour bébé” voor de mensen die geen Engels spraken… Ik weet niet of dit een grap was of dat de zanger het echt meende.

Woensdagmiddag had ik mijn eerste zeilles, samen met leerlingen van andere scholen die hier ook voor hadden gekozen. Ik bleek de enige van mijn school te zijn, maar dat was niet erg: er werden groepen gemaakt en ik kwam op een zeilboot bij vier aardige mensen.
Ik mocht beginnen met sturen. Daarna was er tijd om te kijken naar de dolfijnen die er waren, superleuk! Ik vertelde aan een aantal klasgenoten dat we dolfijnen hadden gezien en dat het zeilen ontzettend leuk was en zij denken er ook over om te gaan zeilen, erg gezellig :)

Elke dinsdagochtend heb ik anderhalf uur wetenschap. Bij dit vak worden veel proeven gedaan en omdat we begonnen zijn met “het oog” zat ik afgelopen dinsdag om half 9 dan ook een vissenoog door te knippen, jawel knippen! Op de Waerdenborch was ik teleurgesteld dat het practicum met (koeien?)ogen niet doorging, maar ik heb me hier de hele dag beroerd gevoeld hahaa.

Ik ben ook nog een dagje naar la Hague geweest, het puntje van Normandië. Daar is een kleine haven en daar kun je Guernsey en Alderney zien, als het helder genoeg is. Er waren ook (Franse, Engelse en Nederlandse!) toeristen. Die zie je hier bijna nooit, ik vermoed vanwege het weer…

Ik ga nu nog even huiswerk maken, volgende week heb ik namelijk mijn eerste proefwerken: Duits en Geschiedenis. Even kijken of ik daar iets van kan maken ;)

Bisous,
Anouk

  • 22 September 2012 - 19:19

    Nicole En Erik:

    Heeej Anouk,

    Ha net op tijd om voor het eten je blog te lezen.
    Leuk dat er misschien klasgenoten willen gaan zeilen!, goed idee voor na een vissenoog...
    Ik had al gekeken naar de groep en wist wat je ging zien.
    Veel plezier op je verjaardag morgen, gaan jullie nog iets leuks doen?

    groetjes

    Erik en Nicole





  • 22 September 2012 - 19:45

    Marjolein:

    Hallo Anouk,

    Leuk hoor om jouw blog te mogen lezen.
    Ik las net dat je morgen jarig bent: Van harte gefeliciteerd alvast en een hele fijne dag gewenst...

    Groetjes, Marjolein Lambrechts

  • 23 September 2012 - 09:58

    Tom En Conja:

    Hoi Anouk,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en we hopen dat je een leuke dag zult hebben.
    We vinden het fijn dat het goed met je gaat en lezen met veel plezier je reisverslagen.
    Liefs van ons en geniet!
    Tom, Conja, Lars en Bente

  • 24 September 2012 - 17:00

    Wilma:

    Heeey Anouk,

    Wat een verhaal weer, jij beleeft meer in een week dan wij in een maand....... hahah
    Ondanks je drukke schoolschema heb je gelukkig genoeg tijd voor leuke dingen, zo hoort het ook.

    Ik had van mama begrepen dat je het zeilpak van je gastouders had gekregen, wel heel lief hé.
    Ik hoop dat je gisteren een leuke dag hebt gehad, heb je nog iets gedaan?

    Hier is het echt herft aan het worden, veel wind en regen.....bahbah niks aan.

    Liefs uit het zuiden (voor jou het noorden) XXX

  • 24 September 2012 - 19:01

    Anouk Bouwhuis:

    Heeey,
    Op m'n verjaardag hebben we lekker gegeten en hadden we taart als dessert :) heerlijk
    Ja, ik had het zeilpak gekregen, een kalender en nog twee Franse boekjes, heel leuk!
    Hahaa, hier is het weer niet anders: onweer, regen en wind. Soms stopt het een uurtje (of een aantal uren) met regenen, maar eigenlijk regent het al 2 dagen... xD
    xxx

  • 24 September 2012 - 19:18

    Oma En Opa.:

    Hallo Anouk.

    Leuk dat we gisteren "live" contact hadden via skype.
    We hebben nadat we naar het voetballen (Twente-Heerenveen 1-0) waren geweest, je verjaardag
    gevierd met lekker eten. Het was, ondanks dat je er niet bij was, gezellig.
    We hebben weer met belangstelling je weblog gelezen.
    Succes met je proefwerken.
    We kijken uit naar je volgende verslag.

    Groeten en xxx van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 24713

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 10 Juni 2012

High School Frankrijk

Landen bezocht: